Elon Musk Las Vegas-i alagútja pont olyan problémát okoz, mint aminek megoldására született 17

Elon Musk Las Vegas-i alagútja pont olyan problémát okoz, mint aminek megoldására született

A közösségi médiában felbukkant egy videó, amelyen a Tesla járművei dugóban állnak Elon Musk Las Vegas-i alagútjában. Ez önmagában nem lenne túl nagy hír, ám pont hogy a város föld feletti közlekedési problémáinak enyhítése érdekében épült.

A felvételen, amelyet egy Tesla jármű belsejéből készítettek, a szűk földalatti egysávos földalatti úton beállt forgalom látható. A Boring Company által épített, “Loop” nevet viselő közlekedésre szolgáló földfelszín alatt létesített, vonalas jellegű mélyépítési műtárgy a Las Vegas-i Kongresszusi Központ nyugati csarnokától a déli csarnokáig vezet – és vissza.

Az emberek speciális “állomásokon” szállnak fel egy Tesla elektromos járműre, és az autók, amelyeket (egyelőre) emberek vezetnek, a másik kiszállási pontra szállítják az utasokat. Az alagút 2,7 kilométer hosszú, és a jelek szerint a 25 perces sétát két percesre csökkenti.

A videón látható, hogy a dugót ebben az esetben látszólag az egyik kiszállási ponton kialakult torlódás okozta. Az alagúton belüli forgalomnövekedés egybeesett a Las Vegas-i Kongresszusi Központban évente megrendezett szórakoztatóelektronikai kiállítással (CES).

Néhányan a Twitteren gúnyolódtak azon, hogy egy olyan alagút, amelyet a forgalmi dugók leküzdésére terveztek, már maga is szembesült egy dugóval. “Kiderült, hogy a torlódások ellen küzdő “közlekedés jövője” már most is torlódásokkal küzd” – írta egy személy.

“Ki tudta volna ezt megjósolni?!” – kérdezte szarkasztikusan egy másik.

Musk 2016-ban alapította alagútépítő cégét, és elmondta, hogy tervezi a vegasi alagút kiterjesztését a város más fontos célpontjaira, és végül összekötné Los Angelesszel – potenciálisan négy-öt óráról kettő alá csökkentve a két város közötti vezetési időt.

Forrás

ElőzőKövetkező

Díjemelkedés: szerződésmódosítás nélkül korrigál a Telenor 2

Díjemelkedés: szerződésmódosítás nélkül korrigál a Telenor

Fenntartaná magának a jogot a Telenor Magyarország, hogy a jövőben minden ügyfelére vonatkozóan, egyszeri éves díjkorrekció formájában érvényesíthesse a fogyasztói árindex aktuális változásait, mivel a fogyasztói árindex mindenkori változása hatással van a beruházások és fejlesztések, illetve a szolgáltatásminőség fenntartásának költségeire. Mindezt úgy, hogy az nem számítana az előfizetői szerződés egyoldalú módosításának. A mobilszolgáltató 2022. február 21-től hatályba lévő általános szerződési feltételeinek (ászf) módosítását a HWSW vette észre elsőként. A portál szerint ezzel a Telenor vélhetőleg az inflációt kívánja kivédeni – igaz, a fogyasztói árindex negatív változásával ez akár a díj csökkentésével is járhat.

Míg a Telenor szerint a beruházások, fejlesztések és az üzemeltetés költségei más fogyasztási cikkekhez hasonlóan érintettek a fogyasztói árindex változásával, ezért a fogyasztói árindex változásán keresztül a szolgáltatási díjak értékarányos megőrzése érdekében, az Előfizetői Szerződésben meghatározott tarifacsomagok és a kiegészítő szolgáltatások díját (beleértve a havidíjakat és forgalmi díjakat) a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett éves átlagos fogyasztói árindex mértékével megegyezően a Szolgáltató jogosult korrigálni, addig a lap szerint a díjkorrekciókra szigorúan szabályozott körülmények között van csak lehetősége egy hírközlési szolgáltatónak. (A távközlési szolgáltatókat alapvetően két jogszabály, a 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (eht) és a 2021. július 13-tól hatályos 22/2020. (XII. 21.) NMHH rendelet az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól köti e téren.)

Mint ahogyan azt írták, a szolgáltatók főszabály szerint alapvetően másképpen járhatnak el abban az esetben, ha határozatlan, illetve határozott idejű (vagyis köznyelven hűségvállalással kötött) szerződést kívánnak módosítani. Utóbbi esetben jóval szűkebb a mozgásterük a cégeknek, mivel csak az előfizető számára előnyös új feltételeket építhetnek be utólag a szerződéseikbe – az eht. 132. §-ának (7) bekezdése szerint a díjak, díjcsomagok módosítása márpedig semmiképpen nem tekinthető előnyös módosításnak, még akkor sem, ha azok “előnyös változásokkal járnak együtt”.

Határozott idejű szerződés esetén amennyiben a változtatás az előfizetőre nézve mégis előnytelen feltételeket tartalmaz, főszabály szerint az ügyfél jogosult a tájékoztatás kézhezvételétől számított 45 napon belül azonnali hatállyal, jogkövetkezmények nélkül felmondani a szerződés. Vagyis határozott idejű szerződések esetén lényegében bármilyen díjkorrekció tabunak számít a szolgáltató számára.

“Fontos törvényi kitétel, hogy nem tekinthető az előfizető tevőleges és kifejezett elfogadó magatartásának az előfizetői szerződés teljesítéséhez kapcsolódó alapvető előfizetői jog gyakorlása, vagy kötelezettség teljesítése, így különösen a szolgáltatás további igénybevétele, illetve a szolgáltatás ellenértékének megfizetése – ettől érvényesen a jogszabály szerint eltérni nem lehet. Vagyis, ha az előfizető kétoldalú szerződésmódosítási ajánlat során nem nyilatkozik, akkor a módosítást alapértelmezetten nem fogadta el, az nem léphet életbe” – írta a HWSW, a Telenor Magyarország megkeresése után.

A távközlési szolgáltató egy korábbi, az A1 Telekom Austria gyakorlata kapcsán az Európai Unió Bírósága által hozott ítéletre hivatkozik: “Álláspontunk szerint az ismertetett intézkedéseink összhangban vannak a hatályos elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályokkal illetve az Európai Unió Bírósága (EUB) C‑326/14. sz. ügyben hozott ítéletével. Ebben az EUB kimondta, hogy a 2009. november 25‑i 2009/136/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvvel módosított, az egyetemes szolgáltatásról, valamint az elektronikus hírközlő hálózatokhoz és elektronikus hírközlési szolgáltatásokhoz kapcsolódó felhasználói jogokról szóló, 2002. március 7‑i 2002/22/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv (Egyetemes szolgáltatási irányelv) 20. cikkének (2) bekezdését úgy kell értelmezni, hogy az elektronikus hírközlő hálózatokhoz, illetve szolgáltatásokhoz kapcsolódó szolgáltatások díjainak módosítása, amelyre az e szolgáltatásokat nyújtó vállalkozás által alkalmazott általános szerződési feltételekben foglalt olyan díjkiigazítási kikötés alapján kerül sor, amely értelmében a díjakat egy állami intézmény által megállapított objektív fogyasztói árindex változásainak megfelelően igazítják ki, nem minősül e rendelkezés értelmében »szerződési feltételek módosításának.”

Forrás

Az ukrán minisztérium szerint Oroszország felelős a kormányoldalakat ért kibertámadásért 2

Az illetékes ukrán minisztérium szerint Oroszország felelős a kormányoldalakat ért kibertámadásért

Minden bizonyíték arra mutat, hogy a kijevi kormány több internetes oldala ellen a héten elkövetett kibertámadásért Oroszország a felelős, amelynek célja az ukrán állampolgárok megfélemlítése és az ország belső destabilizálása – jelentette ki vasárnap kiadott közleményében a digitális fejlesztésért felelős ukrán minisztérium.

A tárca rámutatott: a Moszkva által folytatott hibridháborúnak részei az információs és a kibertérben végrehajtott támadások. A közlemény szerint orosz kiberbűnözők a leggyakrabban Ukrajna és az Egyesült Államok ellen hajtanak végre támadásokat.

„Oroszország célja nem csupán a társadalom megfélemlítése, hanem az ukrajnai helyzet destabilizálása a kormányzati szféra munkájának blokkolásával és az ukránok kormányba vetett bizalmának aláásásával. Ezt úgy érhetik el, hogy álhíreket dobnak be az információs térbe a kritikus információs infrastruktúra sebezhetőségéről és az ukránok személyes adatainak elszívásáról. Ezért arra kérjük az ukránokat, hogy ne essenek pánikba! Valamennyi személyes adat megbízható védelem alatt áll az állami nyilvántartásokban” – szögezte le a minisztérium.

Hozzáfűzte, hogy az Állami Speciális Kommunikációs Szolgálat az Ukrán Biztonsági Szolgálattal (SZBU) és a kiberrendőrséggel együtt folytatja a nyomozást a kibertámadás ügyében.

Ismeretlenek péntekre virradóra hackelték meg az ukrán kormány és több minisztérium weboldalát.

Támadás érte a kormány több tárcája, köztük a külügyminisztérium, az oktatási, az energetikai, a sport- és az agrárminisztérium informatikai rendszerét, valamint az állami katasztrófavédelem honlapját, és a Covid-igazolásokat is tartalmazó Gyija elnevezésű internetes portált.

Forrás

politikon.hu Feliratkozás a legfrissebb hírekről és frissítésekről szóló értesítésekre.
LEGKÖZELEBB
ENGEDÉLYEZEM
Share to...