Az USA attól tart, hogy Ukrajna támadja meg előbb Oroszországot 36

Az USA attól tart, hogy Ukrajna támadja meg előbb Oroszországot

A Pentagon fontolóra veszi annak lehetőségét, hogy Ukrajnát valós időben látja el operatív hírszerzési adatokkal egy esetleges orosz invázió kapcsán, Washington azonban attól tart, ez azt eredményezheti, hogy először Ukrajna fog csapást mérni Oroszországra

– adta hírül a karpat.in.ua a The New York Times című amerikai lapra hivatkozva. Az újság szerint arról van szó, hogy az amerikaiak Ukrajnának valós idejű információkat adnak át arról, hogy az orosz csapatok vonulnak-e az ukrán határ felé. Az Egyesült Államokban úgy vélik, hogy ha megfelelő időben adnak tájékoztatást, akkor az ukrán hadsereg jól felkészülhet a támadásra. „Az amerikai hírszerző szolgálatok már most több anyaghoz adnak hozzáférést Kijevnek, mint az orosz csapatok ukrán határ közeli összevonása előtt…” – írta az újság.

De mint a lap megállapította, az amerikai hivatalos személyek elismerik, hogy a hatékony hírszerzéssel kapcsolatos egyik lehetséges probléma az, hogy ez azt eredményezheti, hogy Ukrajna előbb mér csapást Oroszországra.

Forrás: karpat.in.ua; Kiemelt kép: Reuters.

Forrás

ElőzőKövetkező

Iskolán és lakóépületeken keresztül csempésztek volna több mázsa kokaint 3

Iskolán és lakóépületeken keresztül csempésztek volna több mázsa kokaint

Súlyos, 13-18 év közötti szabadságvesztésre ítélte csütörtökön egy moszkvai bíróság az “argentin kokainügy” négy vádlottját, akik a Buenos Aires-i orosz nagykövetség iskola- és lakóépületének igénybevételével csempésztek csaknem négy mázsa kokaint Argentínából Oroszországba.

Andrej Kovalcsuk üzletember 18 évi fegyházat és 1,8 millió rubel (mintegy 7,4 millió forint) bírságot, Ali Abjanov, a külképviselet gazdasági vezetője 17, Viktor Kalmikov 16, Istimir Hudzsamov pedig 13 évi szabadságvesztést kapott, kábítószer-csempészés és -kereskedelem címén. Az elítéltek bűnösségüket nem ismerték el és közölték, hogy fellebbezni fognak.

A hivatalos verzió szerint 2017 decemberében Moszkvában nemzetközi akció keretében őrizetbe vettek három orosz állampolgárt. A férfiak – Hudzsamov, Kalmikov és Abjanov – éppen átvettek egy szállítmányt, amelyben tudomásuk szerint Argentínából érkezett kokain volt. A kábítószert azonban, amelyet korábban a Buenos Aires-i orosz nagykövetségen felfedeztek, ártalmatlan anyagra cserélték le. Az akció során több mint 362 kilogramm, az argentín nyomozók szerint nagy tisztaságú kokaint foglaltak le.

A kábítószer-csempészés szervezője, Kovalcsuk ellen nemzetközi körözést adtak ki, amelynek alapján 2018 márciusában Berlinben őrizetbe vették, majd július végén az orosz főügyészség kérésére kiadták Moszkvának.

Az esküdtszék tavaly december 13-án az esküdtszék mind a négy vádlottat bűnösnek találta, ugyanakkor úgy ítélte meg, hogy mindannyiuknál mérlegelendők az enyhítő körülmények, aminek köszönhetően elkerülték a kábítószer-csempészésért kiszabható életfogytiglani börtönbüntetést.

Kovalcsuk azzal védekezett, hogy az argentin rendőrség által az amerikai különleges szolgálatok bevonásával szervezett provokáció áldozata lett, amelynek célja az orosz diplomáciai képviselet lejáratása volt. Ragaszkodott ahhoz, hogy az argentínai orosz nagykövetség iskolájában talált, kokaint tartalmazó bőröndökben eredetileg kávé, alkohol, valamint ajándékok és személyes tárgyak voltak. Az orosz média szerint Kovalcsuk kapcsolatban állt biztonsági szolgálatokkal.

Patricia Bullrich argentín külügyminiszter korábban azt állította, hogy az elkövetők orosz diplomata gépeket akartak felhasználni az akciójuk során, de az orosz külügyminisztérium korábban valótlannak minősítette azokat a lapértesüléseket, amelyek szerint a kábítószert diplomáciai csatornákon keresztül próbálták meg Oroszországba eljuttatni. Az argentin hatóságok 2018-ban őrizetbe vették Alexander Chikalo orosz-argentin kettős állampolgárt, aki a gyanú szerint a logisztikáért volt felelős és Ivan Blizniouk rendőrt, akinek feladata annak biztosítása volt, hogy a kábítószer átjusson az argentin vámon. A drogfogás oroszországi “utcai értéke” az argentin hatóságok szerint 61 millió dollár volt.

Forrás

Amerikában a repülést veszélyezteti, Európában miért nincsenek gondok az 5G-vel? 5

Amerikában a repülést veszélyezteti, Európában miért nincsenek gondok az 5G-vel?

A repülőterek közelében működő 5G antennák befolyásolhatják a radarokat, és így a pilóták elmérhetik a távolságot. Ebből katasztrófák lehetnek – figyelmeztette az USA légiforgalmi ellenőrzését a IATA, a nemzetközi légiforgalmi szervezet.

81 milliárd dollárt fizettek a hullámsávokért az 5G mobilszolgáltatók az Egyesült Államokban. A hullámsávok a 3,7-3,98 GHz közé esnek, és így túlságosan is közel vannak azokhoz, amelyeket a légiforgalom használ, vagyis a 4,2-4,4 GHz. Ezért interferencia jöhet létre, amely végzetessé válhat, ha a pilóta nem kap megfelelő információkat a le- és felszálláshoz.

Mi a helyzet Európában? Ott lassúbb frekvenciákat választottak, a 3,4-3,8 GHz-es sáv pedig távolabb esik a légiforgalom által használttól. Ezért aztán semmilyen problémát nem jeleztek sem az Európai Unióból, sem pedig Nagy Britanniából – írja a CNN portál.

A IATA viszont arra hívta fel a figyelmet, hogy a világon mindenütt, ahol az amerikai mintát követik ugyanilyen problémák állhatnak elő.

Francia szabályozás

Az 5G-rendszer azért is működik biztonságosan Franciaországban, mert figyelembe vették a légi közlekedés igényeit. Például csak olyan antennákat engedélyeznek a repülőterek közelében, amelyek nem veszélyeztethetik a légi forgalom információáramlását. Franciaországban azért tud problémamentesen együttműködni az 5G és a légiirányítás, mert pontosan szabályozva van, hogy az antennák milyen magasak lehetnek és milyen erővel sugározhatnak jeleket.

Mi van ezzel szemben az Egyesült Államokban? “Nem voltunk tisztában azzal, hogy a repülőterek közelében levő antennák jelkibocsátó erőssége a kétszerese annak, mint amit más országokban megszoktunk. Ráadásul az antennák függőlegesen állnak az USA-ban, nem enyhén dőlt pozícióban” – panaszkodott a CNN gazdasági rovatának az Emirates légitársaság elnöke, Tim Clark.

Az Emirates – a Lufthansához és a British Airwayshez hasonlóan – járatokat törölt emiatt az Egyesült Államokban. “Mi minden járatunkat felfüggesztjük, amíg nem tisztázódik a helyzet” – jelentette ki az Emirates elnöke. Az AT&T szóvivője az amerikai légi irányítási hatóság felelősségére mutat rá: “Csaknem 40 ország megcsinálta azt, ami az FAA-nek (Szövetségi Légügyi Hatóság) nem sikerült: biztonságosan működik egymás mellett az 5G-rendszer és a repülés. Mi sürgetjük, hogy mielőbb csinálják ezt meg az Egyesült Államokban is” – mondta a CNN gazdasági rovatának.

Forrás

politikon.hu Feliratkozás a legfrissebb hírekről és frissítésekről szóló értesítésekre.
LEGKÖZELEBB
ENGEDÉLYEZEM
Share to...

Ez a weboldal sütiket használ, hogy látogatóinknak a lehető legjobb élményt tudjuk nyújtani. Ha tovább böngészi weboldalunkat, hozzájárul a sütik használatához. A testreszabáshoz kattintson a beállításokra, vagy lépjen tovább az "Elfogadom" gombra kattintva.

WeePie Cookie Allow cookie category settings icon

Sütik beállításai

Az alábbiakban kiválaszthatja, hogy milyen típusú sütiket engedélyez ezen a weboldalon. Kattintson a "Beállítások mentése" gombra a választás alkalmazásához.

OperatívWeboldalunk operatív cookie-kat használ. Ezek a sütik szükségesek ahhoz, hogy weboldalunk működhessen.

AnalitikaiAz analitikai sütik engedélyezése, mely honlapunk elemzését és optimalizálását szolgálja.

Közösségi médiaA közösségi média kiszolgáűlását célzó sütik engedélyezése, hogy harmadik féltől származó tartalmakat, például YouTube és FaceBook tartalmakat jelenítsen meg Önnek.

HirdetésA hirdetések elhelyezésének nyomon követésével kapcsolatos sütik engedélyezése, mely honlapunk elemzését és optimalizálását szolgálja.

EgyébAz összes egyéb, nem analitikai, nem közösségi média- vagy reklámcélú szolgáltatásoktól származó, harmadik féltől származó sütik engedélyezése.

WeePie Cookie Allow close popup modal icon